Wednesday 1 February 2017

Dimana nak repair iPhone, iPad, Mac anda?

Pernah tak iPhone kesayangan anda buat hal? Kita unlock tetiba dia start typing sendiri. Hah scary kan? Tapi ni true-story tau. Tak pun screen tu shaking dengan sendiri nya, tanpa sebab. Keluar horizontal-line kaler putih dalam boxes di screen. Dan sampai satu tahap, kaler screen bertukar ke dark-purple.




















Mental block dibuat nya, kita touch screen iPhone tu pun takde respond. Bateri plak cepat kong. Baru charge sejam lepas, scroll up down kejap, dah tinggal 10%. Haru kan? Makna nya iPhone awak tu perlu di bawa segera ke Hospital, untuk rawatan. 

Saya recommend satu kedai ni, Terminal Tech di TTDI Jaya, Shah Alam. Staff kat situ, akan repair iPhone anda on the spot, bergantung pada jenis kerosakan ye. Bila dah bawa ke kedai, kena lah keluar kos sikit kan? Battery replacement saya kena RM110, tukar screen recond saya bayar lebih kurang RM240 sekali dengan screen protector. 

Mungkin ada yang fikir, ala kos repair punya mahal, better beli baru. Tapi hat ni ada sentimental value, tu nak repair jugak. 


No comments:

Post a Comment

Care to leave a note?

Pinterest

Jalan Taiping, Klang lengang menjelang Hari Raya?

Hari ni masuk 12 Ramadan. Dah plan nak pergi beli bahan kuih kat 2 Ply. Beli Compound Chocolate Van Houtten, serbuk badam, serbuk koko, ment...